vad jag har kommit fram till

vill ni veta vad jag har kommit fram till?

Om jag har bestämt mig för att äta nyttigt, då gör jag det. Nu har jag ätit bra hela veckan måndag-fredag. Det vill säga brunch och middag.Det har passat mig perfekt, inte sugen på någonting. Men igår var det somsagt fredag. Vi skulle titta på film och när man tittar på film är det ju nästan i regel att man ska äta någonting, lite snacks till lixom.. Så vi åt morötter och dipp. Jag åt fast att jag inte var sugen lixom. Senare poppade vi popcorn också.

När jag kom hem var jag inte så glad egentligen eftersom jag hade suttit på bussen och tänkt på vad ätit udner kvällen. Så när jag kom hem tänkte  jag "Men nu har jag redan ätit onyttigt då kan jag fortsätta ikvälll, eller nej det ska jag inte alls göra, fy mig" och efter den tanken äter jag fast att jag inte vill. Så jag åt glass, chips och gud vet allt. Fast att jag inte ville.

Imorse när jag vaknade åt jag brunch efter ett tag, efter det var jag mätt och tänkte inte äta någonting förns middag ikväll. men mamma kom in och frågade om jag ville ha en choklad bit.  Då tänkte jag "nej, jag ska inte äta någonting förns middag, men äsch det skadar väl inte, det är ju helg! (bra bortförklaring)"..

Men efter den chokladbiten blev sockersuget STORT, så nu har jag ätit en klass, lite mer choklad och fyra kex. JAG ÄR INTE ALLS HUNGRIG! men jag måste lixom, jag kan inte motstå mitt sockersug. Men jag vill inte äta! Funderar nu på vad jag ska göra för att blir av med det. men jag vet inte vad.. Jag hatar när det blir såhär.

Har ni förstått vad jag har kommit fram till med den här texten? Jo att om jag äter EN ENDASTE LITEN GREJ MED SOCKER I alltså en gobit. Så måste jag fortsätta.. Lika bra att inte äta någonting alls. Jag får aldrig tänka som jag gjorde idag. "äsch, en liten bit skadar ju inte" För när jag har ätit den lilla biten måste jag fortsätta, fast jag inte vill...

Slutfattning. Antingen riktigt nyttig och må bra eller må dåligt av vad jag äter.

Är det någon som känner igen sig? Snälla skriv, skulle vara skönt med lite bekräftning... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0