dit igen

Länge sen jag skrev, men har varken haft tid eller lust att sitta vid datorn.

Sitter i en matångestgrop just nu eller vad man ska kalla det. har ätit detta idag:
frukost: gjorde gröt - en halv liter havregryn och en liter vatten i micron + lite sylt på.
lunch: en liten salladstallrik i skolan. Sallad, lite keso och kycklingbit.
middag: majs, ärtor, broccoli, annanas och någon få kycklingbit sådär.

nu: har ätit russin (vilket jag har en jäkla ångest för) tog dom för att jag var så hungrig, kunde inte hålla ifrån. Nu sitter jag här och velar fram & tillbaka om jag ska gå ut eller inte.

svara nu- kort ja eller nej. Låter min mat bra för denna dag? 
eller är det bara jag som tycker att dom  här russinen jag åt precis förstörde hela skiten och att jag nu är tvungen att gå ut och gå.

För att ni ska kunna svara på frågan kanske ni vill veta dagens träning: Jo, en rask promenad på 5 km.



Som det kanske märks här i bloggen. det mesta jag skriver om är mat. Men det är mest det som styr om jag har en bra dag eller inte och hur jag känner mig. Om jag har ätit dåligt som sagt kan  min dag baka åt helvete.

Brukar inte läsa blondinbellas blogg, men  gick in på henne en snabbis en gång och då skrev hon detta inlägg:
 


"Många har undrat över hur det har gått med min Low Carb - High Fat kost och nu ska jag berätta.I tre veckor har jag uteslutit (nästan till 100%) kolhydrater såsom pasta, ris, potatis, brös osv. Och istället ätit mycket kött, fisk, nötter, sallder och feta såser. Jag har bytt ut 0,5 % fett filmjölken ill 3% osv. Fett har alltså varit okej att äta.

På tre veckor gick jag ner två kilo, vilket jag tycker var helt perfekt och jag är nöjd nu. Men det var inte därför jag började äta! Jag har länge känt att jag inte mår bra av något i kosten som jag äter men jag förstod aldrig vad det var. Det här blev i alla fall bättre:
image2509 Hyn - Glöm alla dyra hudvårdprodukter. Det handlar om vad du äter!
image2509Magvärk - Magen slutade bli uppblåst i slutet mot kvällen och blev platt!
image2509Humöret - Ett jämnare humör! Visste ni att kolhydrater kan bidra till att
man lättare bli deprimerad och känner sig ledsen?
image2509Mättnadskänsla - Med att få äta mer fett blir man mer mätt och håller sig
längre på maten = Du slutar småäta! Dessutom tappar man godissuget..

Vi människor är ständigt så rädda för fett. Man äter hellre en smörgås utan smör vilket är helt fel då det är smörgåsen som gör dig "tjock" inte fettet! Det bästa med kosten är att man får äta allt gott, en god fisk med en fet sås och avocado-sallad är himmelskt gott och håller dig mätt! Nötter äter jag dessutom varje dag och ändå går man ner i vikt! (även om jag inte vill gå ner mer nu). Nej Low Carb - High Fat funkar utmärkt! " / BLONDINBELLA.


Detta inlägg om Low Carb - High Fat kost slog mig i skallen och jag undviker framförallt potatis, pasta, ris och bröd. Har inte ätit det på flera dagar nu. Eller jo förlåt, åt nästan en hel potatis igår när mamma hade lagat mat och vi hela familjen satt och åt. Mot min vilja, men hela familjgen börjar prata som gåsar om att jag äter konstigt? typ.
När jag kom  till bordet ställde jag fram skål med ärtor och majs i för jag hade inte rört mig mycket alls den dagen och en lågenergiförbrukare ska som sagt ha halva tallriken med grönsaker.



Nej, nu ska jag som sagt ut och gå. Huvudvärken kanske går över då? hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0