orkar inte

välkommen till världens depp blogg är väl vad jag skulle kunna säga.
Nu är jag här igen.. Har ätit jädrans mycket onyttigt i helgen, har bestämt att idag är det stopp. Allt gick bra, ingen frukost, i skolan åt jag lite mat och sen när jag kom hem var det pluggning som gällde. Jag va fast vid att inte äta någonting onyttigt. Ett äpple kan jag väl ta tänkte jag, men det  var slut. Vi hade ingenting hemma, jag tittade genom frysen och där låg dom dära goda chokladbollarna mamma och pappa köpte i helgen. Jag ville inte se dom, stängde fort och försökte tänka på någonting annat, men det gick inte jag högg in en och visste vilket sug som skulle komma efter.
Efter att jag ätit en chkladboll va jag sugen på en tilll, kom på lögnen att säga till en undrande mamma senare att min kompis var här, så vi tog en varsin. När jag hade ätit den andra chokladbollen tänkte jag att när mamma frågar senare kan jag lika gärna säga att det var två kompisar här. Förstår ni? Att jag kommer på vita lögner för att stoppa i mig någonting jag egentligen inte vill ha i mig? Nu sitter jag här lite hungrig på riktig mat, men det går ju inte nu. Har ju redan ätit de dära kalorierna som jag skulle fått i mig till maten.. Lär väl lägga till att jag åt en macka och russin för att jag var tvungen att äta någonting.. Allt känns skit just nu. En kompis vill att jag ska med och fika, men det går ju inte! jag får inte äta ett skit mer idag. usch, jag hatar hur mitt huvud tänker. Det är snart sommar, jag vill bara dö ibland....

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag lovar dig, att tänker du sådär så kommer det aldrig fungera för då är mat allt du kommer tänka på.
En sak du aldrig ska göra är att hoppa över frukosten, för då förstör du förbränningen eftersom det är frukosten som ska starta förbränningen under en dag, äter du bara frukost lunch middag och kanske ngn frukt under dagen, alltså äter fasta tider kommer du bli mindre sugen på alla sötsaker du ser, för hoppar du över eller slarvar du med maten så småäter man, vilket är betydligt mycket värre än att äta mat, mat ska man äta så att man känner sig mätt, det är inte maten man går upp i vikt av, det är småätandet! Så försök äta regelbundet och inte småät, jag lovar att det fungerar, har själv varit emd om typ allt du skriver, kännt lika dant osv.

Och angående att du inte kommer klara det, tro mig.. jag trodde inte heller det, jag kan berätta massa saker för dig men det skulle vara lite lättare om vi kunde ta det på typ msn eller någonting?=) då ska jag berätta hur jag gjorde.

2008-05-05 @ 17:27:42
URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0